Mittwoch, 3. Februar 2016

Aktuelle Änderungen für den Fraktionskrieg

Moinmoin!
Quelle: http://www.tigerears.org/images/tbvt_tower_explosion.jpg

Ich war jetzt eine gewisse Zeit aus ausbildungstechnischen Gründen und einigen recht harschen PC Problemen weg vom Fenster. Das wird sich jetzt wieder ändern.

Als erstes werfe ich einmal mit euch einen Blick auf die Änderungen an EVE in der vergangenen Zeit - insbesondere mit dem Fokus auf den Fraktionskrieg.




Aegis - 07.15


  • Missile Guidance Computer und Missile Guidance Enhancer wurden hinzugefügt. Diese beiden Items sind im Fregattenkampf sicherlich spannend. Infos
  • T3 Taktischer Zerstörer der Gallente - über den hatte ich ja damals auch noch berichtet. Schönes Schiff

Aegis Sov 08.15

  • Nullsecänderungen über die Sovereignity. Das war erwartet und ist ungefähr so umgesetzt wie angedacht. Für Nullsec - bin ich aber eindeutig keine Kompetenz. Also weiter :-)
Die neue Dominix

Galatea 09.15

  • Überarbeitung der Dominix. Ich finde sie schön. Sie wirkt nicht mehr ganz so wie eine Kartoffel ;-)
  • Eine Änderung am Entosis Link ist recht spannend. Nicht mehr schneller als 4.000 m/s darf man fliegen wenn man eines drauf hat. Das ist gerade für die kleinen Interceptoren recht interessant. 

Vanguard 10.15

  • Stationen und Außenposten nutzen jetzt die aktuellsten Shader. 
  • Das Entosis Link darf jetzt gar nicht mehr auf Interceptoren aktiviert werden :-) Als würde man da eine Steigerung aus Galatea sehen, oder?
  • Rebalance von Battlecruisern! Hierbei sollen die Battlecruiser auf höherer Distanz besser agieren können, ebenso sollen Geschwindigkeit, Agility und Capacitor angepasst werden. 
    • Diese Schiffe werde ich mir noch einmal näher ansehen, da die ja doch in meine Schiffsklassen fallen. 
    • Prophecy
    • Harbinger
    • Ferox
    • Drake
    • Brutix
    • Myrmidon
    • Cyclone
    • Hurricane
    • Harbinger Navy Issue
    • Drake Navy Issue
    • Brutix Navy Issue
    • Hurricane Fleet Issue

Parallax 12.15

  • Fehlerbehebung an der Jackdaw
  • Die Amarr haben ihre Herrscherin verloren. Die Drifter Armada ist eingetroffen und bedroht die Thronwelten. 
  • Nach einem Reinforcement Timer sind die Schilde von Towern und Customs Offices auf den richtigen Werten
  • [FW] Orbitalschläge erzeugen wieder Killreports!
  • Eine Möglichkeit wurde eingebunden auf den alten EVE 2003 Soundtrack umzuschalten. Sowas mag ich ja besonders.
  • [FW] Jump Fatigue ist auf 5 Tage begrenzt. Dies ermöglicht natürlich andere Bewegungen als vorher. Spannend. 
  • [FW] Schiffe können jetzt Abschussmarken sammeln - seehr cool.
  • [FW] Der Wing Commander einer Flotte erhält jetzt auch die Boni des Flotten Boosters
  • [FW] Ein Charkater, der als Criminal geflagged ist, kann nicht mehr im Weltall die Schiffe wechseln. Ist das das Ende der High-sek Multi-gank fleet?
  • [FW] TCU's und iHubs können selbst zerstört werden. Das dürfte einiges ermöglichen.
  • Wenn man eine Bewerbung für eine Corp ablehnt, erhalten nun beide Seiten eine Kopie der Ablehnungsbegründung.

December 01.16

Dieses Update ist mal ein dickes! Da ist viel passiert. 
  • Die Blaupausen für die Logistik Fregatten DEacon, Kirin, Thalia und Scalpel wurden zu den Missionsbelohnungen der Operation Frostline Combat Site hinzugefügt. 
  • [FW] Heissa - diese Punkte muss ich alle eindeutig durcharbeiten.
  • [FW] Das Modul-Tiercide System hat die Warp Disruption Field Generator erreicht! Quelle
  • [FW] Modul-Tiercide von Neutralizern und Nosferatus. Quelle
  • [FW] Modul-Tiercide von Shield Rechargern. Quelle
  • [FW] Modul-Tiercide von Shield Power Relays. Quelle
  • [FW] Modul-Tiercide von Shield Flux Coils. Quelle
  • [FW] Modul-Tiercide von Remote Repair Modules. Quelle
  • [FW] Veränderungen der Stärke von Missile Guidance Computern und Missile Precision Boni. Quelle 
  • [FW] Änderungen an einigen Schiffen der Fregattenklasse., Puh... da muss ich einiges an meinen Fittings glaube ich umschrauben. 
    • Breacher:-0.08 inertia, +5 m/s
    • Tormentor: +10m3 Dronebay
    • Rifter: +5 CPU, +3 PWG
    • Slasher: +5 CPU, +2 PWG
    • Tristan: -10 m/s, -100 Hull hitpoints
    • Punisher: +1 Turret, +1 Lowslot, +10 PWG, +13 CPU, Replaced the 5% damage bonus with -10% laser cap use per level
    • Republic Fleet Firetail: Increased tracking bonus to 10% per level
    • Caldari Navy Hookbill: Changed damage bonus to 25% Kin, 20% Em/Therm/Exp
    • Osprey Navy Issue: -1 Launcher (second utility high), +100 pwg, +15 dronebay and bandwidth, Changed damage bonus to 25% Kinetic, 20% EM/Therm/Exp
    • Sacrilege: +50m3 dronebay
    • Worm: -1 Lowslot, -20 CPU
    • Gila: -1 Lowslot, -20 CPU
    • Orthrus: Reduce damage bonus to +15% per level
    • Barghest: -1 Launcher (second utility high), Increased damage bonus to 10% per level
  • [FW] Ein Micro Jump Field Generator wurde eingebaut. Quelle
  • [FW] Raketen Unterbrechermodule wurden eingebracht. Quelle 
  • [FW] in den Gallente Level 4 FW Missionen jammen weniger NPC
  • [FW] In den Caldari und Minmatar FW Missionen gibt es jetzt mehr schnelle webbende Fregatten. 
  • [FW] T3 Destroyer dürfen nicht mehr in Small FW Sites einfliegen
  • Release der Endurance Expedition Frigate Quelle
  • Command-Destroyer Quelle
    • Magus 
      • Gallente Destroyer Per Level: 
      • 10% Bonus to Drone Damage 
      • 4% bonus to armor resists
      • Command Destroyer Per Level: 
      • 2% to Armor and Skirmish Warfare link effectiveness 
      • 5% reduction in MJFG spool up time
      • Role: 95% Reduction in Powergrid Requirements for Warfare Links
      • Role: 50% Reduction in MWD Penalty Signature Bloom
      • Role: Can fit Micro Jump Field Generators
      • Role: Can fit one Warfare Link
    • Pontifex
      • Amarr Destroyer per Level: 
      • 10% Bonus to Drone Damage 
      • 4% bonus to Armor Resistances 
      • Command Destroyer per Level: 
      • 2% to Armor and Information Warfare link effectiveness
      • 5% reduction in MJFG spool up time 
      • Role: 95% Reduction in Powergrid Requirements for Warfare Links
      • Role: 50% Reduction in MWD Penalty Signature Bloom
      • Role: Can fit Micro Jump Field Generators
      • Role: Can fit one Warfare Link
    • Stork
      • Caldari Destroyer per Level: 
      • 10% to Rocket and Light Missile Damage
      • 4% Bonus to Shield Resistances 
      • Command Destroyer per Level: 
      • 2% to Siege and Information link effectiveness per level 
      • 5% reduction in MJFG spool up time 
      • Role: 95% Reduction in Powergrid Requirements for Warfare Links
      • Role: 50% Reduction in MWD Penalty Signature Bloom
      • Role: Can fit Micro Jump Field Generators
      • Role: Can fit one Warfare Link
    • Bifrost
      • Minmatar Destroyer per Level: 
      • 10% bonus to Rocket and Light Missile Damage 
      • 4% bonus to shield resists
      • Command Destroyer per Level: 
      • 2% to Siege and Skirmish Warfare link effectiveness 
      • 5% reduction in MJFG spool up time
      • Role: 95% Reduction in Powergrid Requirements for Warfare Links
      • Role: 50% Reduction in MWD Penalty Signature Bloom
      • Role: Can fit Micro Jump Field Generators
      • Role: Can fit one Warfare Link
  • Logistic Frigates
    • Deacon
      • Amarr Frigate Bonus per level:
      • 10% bonus to Remote Armor Repairer amount
      • 10% reduction in Remote Armor Repairer activation cost
      • Logistics Frigates Bonus per level:
      • 5% reduction in Remote Armor Repairer duration and activation cost
      • 7.5% bonus to all armor hitpoints
      • Role Bonus:
      • 50% bonus to Remote Armor Repairer optimal range
      • 600% bonus to Remote Armor Repairer falloff

      • Slot layout: 3H, 2M, 5L; 2 turrets
      • Fittings: 57 PWG, 145 CPU
      • Defense (shields / armor / hull) : 300 / 550 / 400
      • Base shield resistances (EM/Therm/Kin/Exp): 0 / 20 / 55 / 75
      • Base armor resistances (EM/Therm/Kin/Exp): 50 / 35 / 43.5 / 60
      • Capacitor (amount / recharge / cap per second) : 675 / 337.5s / 2
      • Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 405 / 3.5 / 1,630,000 / 7.91s
      • Drones (bandwidth / bay): 5 / 5
      • Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 45km / 920 / 8
      • Sensor strength: 15
      • Signature radius: 34
      • Cargo Hold: 250m3
    • Kirin
      • Caldari Frigate Bonus per level:
      • 10% bonus to Remote Shield Booster amount
      • 10% reduction in Remote Shield Booster activation cost
      • Logistics Frigates Bonus per level:
      • 5% reduction in Remote Shield Booster duration and activation cost
      • 7.5% bonus to all shield hitpoints
      • Role Bonus:
      • 300% bonus to Remote Shield Booster falloff

      • Slot layout: 3H, 5M, 2L; 2 turrets, 2 launchers
      • Fittings: 42 PWG, 215 CPU
      • Defense (shields / armor / hull) : 550 / 300 / 375
      • Base shield resistances (EM/Therm/Kin/Exp): 0 / 60 / 55 / 50
      • Base armor resistances (EM/Therm/Kin/Exp): 50 / 72.5 / 43.5 / 10
      • Capacitor (amount / recharge / cap per second) : 615 / 307.5s / 2
      • Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 370 / 3.95 / 1,480,000 / 8.1s
      • Drones (bandwidth / bay): 5 / 5
      • Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 50km / 870 / 8
      • Sensor strength: 16
      • Signature radius: 35
      • Cargo Hold: 270m3
    • Thalia
      • Gallente Frigate Bonus per level:
      • 10% bonus to Remote Armor Repairer amount
      • 10% reduction in Remote Armor Repairer activation cost
      • Logistics Frigates Bonus per level:
      • 5% reduction in Remote Armor Repairer duration and activation cost
      • 4% reduction in signature radius
      • Role Bonus:
      • 50% bonus to Remote Armor Repairer optimal range
      • 600% bonus to Remote Armor Repairer falloff

      • Slot layout: 3H, 3M, 4L; 2 turrets
      • Fittings: 55 PWG, 155 CPU
      • Defense (shields / armor / hull) : 300 / 450 / 425
      • Base shield resistances (EM/Therm/Kin/Exp): 0 / 40 / 70 / 50
      • Base armor resistances (EM/Therm/Kin/Exp): 50 / 51.25 / 67.5 / 10
      • Capacitor (amount / recharge / cap per second) : 595 / 297.5s / 2
      • Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 410 / 3.7 / 1,450,000 / 7.44s
      • Drones (bandwidth / bay): 5 / 5
      • Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 43km / 890 / 8
      • Sensor strength: 14
      • Signature radius: 36
      • Cargo Hold: 280m3
    • Scalpel
      • Minmatar Frigate Bonus per level:
      • 10% bonus to Remote Shield Booster amount
      • 10% reduction in Remote Shield Booster activation cost
      • Logistics Frigates Bonus per level:
      • 5% reduction in Remote Shield Booster duration and activation cost
      • 4% reduction in signature radius
      • Role Bonus:
      • 300% bonus to Remote Shield Booster falloff

      • Slot layout: 3H, 4M, 3L; 2 turrets, 2 launchers
      • Fittings: 42 PWG, 200 CPU
      • Defense (shields / armor / hull) : 450 / 300 / 350
      • Base shield resistances (EM/Therm/Kin/Exp): 50 / 40 / 40 / 50
      • Base armor resistances (EM/Therm/Kin/Exp): 80 / 51.25 / 25 / 10
      • Capacitor (amount / recharge / cap per second) : 560 / 280s / 2
      • Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 415 / 3.85 / 1,420,000 / 7.58s
      • Drones (bandwidth / bay): 5 / 5
      • Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 40km / 940 / 8
      • Sensor strength: 13
      • Signature radius: 33
      • Cargo Hold: 260m3
  • Electronic Warfare Navy Frigates
    • Crucifier Navy Issue
      • Amarr Frigate bonuses (per skill level):
      • 20% bonus to Small Energy Turret damage
      • 7.5% bonus to Weapon Disruptor effectiveness
      • Misc Bonus:
      • -85% penalty to Weapon Disruptor optimal range and falloff
      • -85% reduction to Weapon Disruptor activation cost and CPU requirements

      • Slot layout: 3 H, 4 M, 3 L, 2 Turret
      • 3 Rig Slots, 400 Calibration
      • Fittings: 42 PWG, 160 CPU
      • Defense (shields / armour / hull): 375 / 700 / 525
      • Capacitor (amount / recharge rate / average cap per second): 500 / 250s / 2
      • Mobility (max velocity / agility / mass / warp speed / align time): 340 / 3.35 / 1,064,000 / 5 / 4.94s
      • Drones (bandwidth / bay): 10 / 20
      • Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 64km / 640 / 5
      • Sensor strength: 14 Radar
      • Signature radius: 38
    • Griffin Navy Issue
      • Caldari Frigate bonuses (per skill level):
      • 20% bonus to Small Hybrid Turret damage
      • 20% bonus to ECM strength
      • Misc Bonus:
      • -85% penalty to ECM optimal range and falloff
      • -85% reduction to ECM Jammer activation cost and CPU requirements

      • Slot layout: 3 H, 5 M, 2 L, 2 Turret, 1 Launcher
      • 3 Rig Slots, 400 Calibration
      • Fittings: 40 PWG, 180 CPU
      • Defense (shields / armour / hull): 700 / 400 / 500
      • Capacitor (amount / recharge rate / average cap per second): 425 / 212.5s / 2
      • Mobility (max velocity / agility / mass / warp speed / align time): 325 / 3.45 / 1,056,000 / 5 / 5.05s
      • Drones (bandwidth / bay): 5 / 5
      • Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 65km / 600 / 5
      • Sensor strength: 17 Gravimetric
      • Signature radius: 40
    • Maulus Navy Issue
      • Gallente Frigate bonuses (per skill level):
      • 10% bonus to Drone tracking and hitpoints
      • 10% bonus to Warp Scrambler range (This bonus does not apply to Warp Disruptors)
      • Misc Bonus:
      • +2 scramble strength to all Warp Scramblers (This bonus does not apply to Warp Disruptors)

      • Slot layout: 2 H, 3 M, 4 L, 2 Turret
      • 3 Rig Slots, 400 Calibration
      • Fittings: 35 PWG, 150 CPU
      • Defense (shields / armour / hull): 400 / 525 / 550
      • Capacitor (amount / recharge rate / average cap per second): 330 / 165s / 2
      • Mobility (max velocity / agility / mass / warp speed / align time): 315 / 3.35 / 1,063,000 / 5 / 4.94s
      • Drones (bandwidth / bay): 25 / 50
      • Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 64.5km / 620 / 5
      • Sensor strength: 16 Magnetometric
      • Signature radius: 42
    • Vigil Fleet Issue
      • Minmatar Frigate bonuses (per skill level):
      • 5% bonus to Rocket explosion velocity
      • 25% bonus to explosive Rocket damage, 20% bonus to em, thermal and kinetic Rocket damage
      • Misc Bonus:
      • +50% Stasis Webifier range

      • Slot layout: 3 H, 4 M, 3 L, 1 Turret, 2 Launchers
      • 3 Rig Slots, 400 Calibration
      • Fittings: 38 PWG, 190 CPU
      • Defense (shields / armour / hull): 525 / 525 / 425
      • Capacitor (amount / recharge rate / average cap per second): 300 / 150s / 2
      • Mobility (max velocity / agility / mass / warp speed / align time): 400 / 3.2 / 1,080,000 / 5 / 4.79s
      • Drones (bandwidth / bay): 15 / 15
      • Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 65km / 660 / 5
      • Sensor strength: 13 Ladar
      • Signature radius: 34

January 2.16

  • Das Upwell Consortium beginn den Bau des Astrahus. Quelle 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen